• Úvod
  • O nás
  • Fotogalerie
  • Videogalerie
  • Odkazy
  • KPO 6
  • PORT.ALL
  • Meteo HZ
  • NAS HZ
  • Kontakt
Sbor (SDH)
  • Co je SDH
  • Výbor SDH
  • Členové SDH
  • Mladí hasiči
  • Události v SDH
  • Články o nás
  • Informace pro členy
Jednotka (JSDH)
  • Co je JSDH
  • Členové JSDH
  • Technika
    • » Vozidla
    • » Agregáty
    • » Chemická služba
    • » Technická služba
    • » Spojová služba
    • » Historická vozidla
  • Výstroj
  • Zásahy
  • Události v JSDH
  • Souhrn předpisů JPO
  • Dokumenty JSDH
  • Aplikace do mobilu
Úvod Technika » Historická vozidla DA Robur

DA Robur

Úterý, 14 Září 2010 20:00 | Napsal uživatel Patrik Lange | PDF | Tisk | Email

robur11

V roce 1888 byla v Zittau založena panem Gustavem Hillerem firma na výrobu jízdních kol a motocyklů.V roce 1927 firma vyrobila první nákladní vůz s označením 4RL.

Později jsou vyráběny typy Granit/Garant 25,27 a 30.Všechny vozy od firmy Gustav Hiller mají zážehový vzduchem chlazený čtyřválcový motor.Pro svojí hospodárnost a kvalitu si brzy získávají oblibu u zákazníků.Tento stav setrval až do roku 1957.V tomto roce se firma přejmenovala na VEB Robur Werke Zittau. V roce 1961 přišli na trh s prvním automobilem s čelní kabinou – typ Robur LO/LD 2500.V roce 1971 se začal vyvíjet nový model Robur O 611 a D 609.Vývoj byl však na nátlak ústředního výboru vládnoucí SED zastaven.Tak opět ztroskotal slibný projekt nových nákladních vozů v DDR.Každopádně bylo v DDR vyrobeno obrovské množství typů LO 1800A, 1801A, 2002A a 2500 A.

 


Hasičské nástavby
VEB Feuerwehr Technik Görlitz

První požární vozy jsou vybaveny benzínovým motorem,novější mají už naftový.Vozidla Robur sloužila a slouží zejména jako dopravní automobil s korbou LF 8,na které je uložena přenosná motorová stříkačka TS 8 s požárním příslušenstvím.Dále tento typ slouží jako elektrocentrála KW a hadicový vůz STA se 420 m hadic,B, a 900 litry pěnidla.Na podvozku Robur je také malý hasičský autobus.Jako nejzajímavější nástavby lze hodnotit pěnový agregát HVG –LF 8,který je určeny na plošné požáry ve velkých halách a motorový žebřík DL 16 s dostupnou výškou 16 m.Bylo jich vyrobeno pouze několik kusů.Žebřík mohl v nouzovém režimu použít i bateriový pohon.Na stejném podvozku byl také vyroben žebřík DL 18,ale pro nezájem hasičů a svojí velkou poruchovost se do sériové výroby nedostal.Požární nástavby se nejvíce stavěly na podvozcích LO 1800 A,LO 2002 A a LO 2500 A.
Jako nejzajímavější typ lze jednoznačně hodnotit Robur D 609 A-TLF 16.Tato čtyřkolka měla skvělé jízdní vlastnosti a to zejména v terénu.Měla být jako nástupce starších typů TLF .Oproti jiným vozům měl D 609 čerpadlo s výkonem 1600 l/min umístěné v přední části u motoru.Přístup k němu byl velmi snadný,jen se odklopil kryt motoru.Bohužel tento unikátní Robur se z politických důvodů tehdejší DDR do sériové výroby nedostal a to i přes velký zájem armády.Projekt byl v roce 1980 úplně zastaven.


TTD LO 1800

Rok výroby: 1964–1990
Typ: Robur LO 1800
Výrobce: VEB Robur Werke
Motor: Zdvihový objem 3.345 cm3 ,výkon 70 koní při 2800 ot/min, 4 -takt – zážehový motor – čtyřválec chlazený vzduchem
Převodovka: 5 – stupňů a 1 terénní převod
Rychlost: terén 45 km/h; silnice 80 km/h
Celková hmotnost: cca 5.000 kg

Aktualizováno (Čtvrtek, 20 Prosinec 2012 16:57)

 
Bookmark and Share

Copyright © 2003 - 2024 Hasiči Ludgeřovice --- Jedeme tam, odkud ostatní utíkají.
http://hasici-ludgerovice.cz

Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Designed by Webdesign PC-DIDI - More Templates Joomla Templates