Jednotka usiluje o získání nového zásahového vozu – cisterny.
Také hasiči vkročili do nového roku 2016. Po klidném silvestru a zbytku Vánoc vyjela jednotka k prvnímu letošnímu zásahu již 10 ledna. Jednalo se o spadlé přívodní elektrické vedení k rodinnému domu. Dráty pod napětím byly v blízkosti chodníku hlavní silnice Hlučínská a bylo nutné je zabezpečit. Na místě zasahoval náš druhý vůz Tranzit, jež je vybaven k technickým zásahům.
Prakticky loni a celý letošní rok budeme a již usilujeme o stavbu nového vozu místo hlavní cisterny. Nyní, na počátku roku, je situace ve stádiu příprav k vyhlášení výběrového řízení. Ovšem po technické stránce věci je nutné konzultovat dané technické specifikace nového vozu s poskytovatelem dotace. Je to doslova bitva o každou maličkost. Je těžké přesvědčovat někoho, kdo to zde nezná a kdo nezná ani strukturu naší jednotky, popř. naše potřeby, pokud zde přímo nežije, nebo není naším členem. Zdá se ovšem, že vše nakonec dobře dopadne a specifikace bude úspěšně schválena. S žádostí o dotaci jsme se umístili na prvním místě v rámci MSK a šestí v republice. Je velice potěšující, že jsme si vydobyli takovýto kredit. Ovšem s sebou to také nese velké závazky.
Chceme, aby naše cisterna, pokud se za ni utratí několik milionů, sloužila účelně našim a okolním občanům. Aby v ní naši hasiči nalezli vše jednoduše, pohromadě, systematicky a aby jim u zásahu poskytovala slušné zázemí. Přesně takto jsme před pár lety koncipovali náš Ford. Tato dvě vozidla skládáme tak, aby se navzájem doplňovaly. Nedostatek jednoho musí vyvažovat jedinečnost druhého a naopak. Nová cisterna bude určena především k hašení požáru nejrůznějšího charakteru, bude poskytovat patřičnou dynamiku, nasvětlovat zásahy, umožňovat zásah ve více lidech, bude mít i terénní vlastnosti s ohledem na ráz naší krajiny. Měla by splňovat současný trend moderního vozu s ohledem na situaci, že se nekupuje jen na pár dalších let.
Snažíme se tedy opět vytvořit něco unikátního, čistě pro potřebu naší jednotky. Ať již umístěním a rozložením technických prostředků, či celkovým pojetím vozu. Tyto všechny předpoklady akci dokonale stěžují. Ale za ty problémy to určitě stojí. Raději mít něco s čím byly nervy, než něco jednoduchého, co nemá hlavu ani patu.
Aktualizováno (Čtvrtek, 11 Únor 2016 14:30)